Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

En enorm resa

Har jag berättat att jag sökt ett nytt jobb?

Då mobiltelefonförsäljarsnubbe är det nya juicepressarsnubbe

—så har jag skickat in mitt CV till Mobile Group. Jag känner en brinnande lust hela vägen ut i handflatorna (av alla framtida high-fives jag kommer att inkassera vid lyckat mobilnasande). Min resa kommer att vara enorm.

Och på tal om teleoperatörer så fick jag häromdagen ett sms från en underhuggande teknikfirma till Telia, som ska komma förbi och göra… någonting med mitt bredband imorgon, så att det börjar fungera när mitt Telia-avtal börjar gälla. Oklart vad. Installera, kanske? Jag tänkte verkligen att det bara var att plugga in grejer i jacket 2017, men nej: de ska bestämt ha hit en tekniker.

Denne tekniker kommer förstås att komma »någon gång mellan 8-16«, enligt sms:et.

Jag utlovar inga Seinfeld-scener, där jag till slut ledsnar på att vänta och istället aktivt håller mig undan kabelleverantören till dess att vi till sist jagar varandra över hustaken i mitt nya område:

Men vi kan väl konstatera att det där avsnittet har omkring två decennium på nacken och fortfarande har inte telekomindustrin lyckats etablera en praxis som säger att kabelinstallatörer och andra tekniker ska komma på en specifikt fastslagen tid.

Som mannen från Plaza Cable ångerfullt slår fast i avsnittets sluttamp, när han ser tillbaka på sitt dryga 8-16-inbokande av besök och erkänner att de borde kunna slå fast mer precisa klockslag för sina visiter:

»If a doctor can do it, why can’t we?«

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Spamfilter *

Tema Mission News av Compete Themes.