Att skjuta ett varumärke i sank

IMG_20140120_203244
Skidsportjätten Craft fick i kväll sin sämsta varumärkesexponering sedan Jörgen Brink åkte huvudstupa in i en vägg i Val di Fiemme…

craft
… iförd Craft-spandex och pannband.

Detta då jag, tillsammans med min vän och webbtekniker Mask, tog oss några (3!) varv runt Sidsjön i afton – iförd ett julklapps-set från Craft med tighta spandexbyxor (friluftsfamiljens julklappsmotsvarighet till ett raffset?) och en sportig täckväst.

Jag såg till alldeles för stora delar ut precis som alla de riktiga friluftsmänniskor som bara kom glidandes förbi mig och Mask i ytterfil. Jag skulle inte bli förvånad om det damp ner en liten faktura från Crafts PR-kontor med skadeståndskrav för varumärkesmässig sveda och värk.

Jag fläkte nämligen på i en stil som måste legat mitt emellan klassiskt och skate; ett Johann Mühleggskt frenesivevande med alldeles för lite EPO och för mycket vilja.

johannmuhlegg2
Typ så. Den sortens frostbitet snormelerade näbb.

(På halvt förekommen anledning så minns jag att när jag var 14-15 år så liknade jag mig själv som fotbollsspelare vid Tim Borowski.

”Jag är lite som Tim Borowski”, kunde jag tänka för mig själv, som ett mantra för att mentalt försöka hantera min bortom kontroll skenande gänglighet.

Den kuriosan till mellanspel, den får ni ingen annanstans.)

Apropå Johann Mühlegg – som förvisso verkligen inte förtjänar något ljus och utrymme för vad han har gjort (det är ju han som i förlängningen placerade Per Elofsson i TV4:s ”Det största äventyret”) – så är det här en av de obehagligare bilder jag någonsin sett:

johannmuhlegg
Det skulle kunna vara en karaktär i Skrot-Nisse, detta: den nivån av skräck.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Spamfilter *